Lagat Rost!

Jaa, jag har ju lagat rost med på min bil! Det måste jag visa :D Eh, läste lite på internet om hur man kan laga rost. Besökte mekonomen 2 gånger innan jag bestämmde hur jag skulle göra. Kan även säga att det tog 3 dagar eftersom jag även vaxade och tvättade bilen :)

Rosten var runt hulen på alla 4a hjul. Det är ganska klassiskt att få rost där för renault meganen... tyvärr... Den hade börjat rosta för 1 år sedan och nu stod jag inte ut att se han rosta mer.



Innan jag tog på rost-ätaren så tog jag bort all lack som satt löst...



Rost-ätar-creme. Denna äter bort rosten. Tror det eller ej. Det funkade kalas :)



Efter det torkade jag bort skiten och tog lite sandpapper och gjorde rent.

Sedam sprejade jag på baslack. Den gråa..



Baslack. Som även ska göra så att den inte rosta så lätt.




Det var inte lika mycket rost fram... Men lite endå att fixa.




Efter att maskeringstejpen tagits bort.



Sedan var det dax att speja på sprut-spackel, som jag sedan slipade ner med ett tunt sandpapper för att få en len och fin yta att lägga slutlacken på.


Sprut-spackel



Jag hittade även lite rost under bagage luckan som jag tyckte jag skulle ta tag i medans jag va i farten. Annars skulle det alldrig bli gjort.


Lilla Hexe då... hehe




En av rostfläckarna under bagageluckan.




Sprut-spacklet blev såhär. Bara att börja slipa ner med ett fint sandpapper.



Hmm tyvärr tog jag inga bilderr innan jag tog på sista lacket... men det var endå bara lite slipad slät yta. Så jag har redan förberett som alla kockar på tv gör: Whooolla!



Efter sista lacken... (Hehe titta inte på däcken råkade spreja lite :D)



Vit och fint eller hur?




Sååå fin!




Ingen rost längre under bagageluckan :D





Så fiiin. Det var allt från mig... Hej

Kommentarer:
Postat av: Anna

Hell yeah!:)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits