DDR/DS

Jaha.
Detta är alltså ett av mina hobby som kom för 1 år sedan.
Det är kanske lite svårt och förklara var det igentligen är.
Men det kommer upp pilar på skärmen sen gäller det och trycka med foten på just den pilen på en matta/platta som ligger på golvet, i takt till musiken.
Iaf så brukar det vara så att har man väl testat så är man fast. Men tyvärr är det inte så i vårat kompis gäng. Där fastnade bara jag och David (Ar).
Jag kommer att lägga upp lite rekord och sånt.
Kan redan nu förklara vad allt betyder.


AAAA(är det högsta i stepmania, måste ha alla marvelous ungefär)
AAA(Högsta på arkad och PS2)
AA(Svårt att få, man få knappt missa en enda pil och få många perfects/marvelous )
A(Få man det har man varit rätt duktig)
B(Nu börjar det bli dåligt)
C
D
E(Man har inte klarat låten)

 


 

Här är mitt resultat från en låt som heter Cowgirl. Jag har missat 1 enda pil och fått AA vilket är ett ganska bra resultat.

 


 

Sen så finns det olika svårighetsgrader.
Light, standard, heavy, challenge(I alla låtar finns inte challenge(Challenge behöver nödvändigtvis inte vara svårare än heavy))(Så är det i stepmania)Ibland finns det även fler svårighetsgrader.<br>

 

Light = gul färg.
Standard = röd/rosa färg
Heavy = Grönfärg(Som den bilden här ovan. Den gröna kvadraten finns i bilden där det står Cowgirl.)
Challenge = Blå.

 

Svårighetsgradern syns på ett annat sätt också. Varje låt har ett visst antal fötter. Denna låten här uppe(Cowgirl) har 7 fötter. Normalt max antal fötter brukar vara 10.
Själv ligger jag runt 7-9 fötter. Och ska kämpa mig upp på 10 kanske inom ett halvår(Hoppas jag).
Tror bara jag klarat 1 låt med 9 fötter, kommer inte ihåg vilken.

 

DDR= Dance Dance Revolution

DS = Dancing stage(Europeiskt)

 

Vill du veta mer info om DDR/DS gå då in på: www.ddrsverige.com

Ha det bra!! Har du några synpunkter om detta innehåll skriv en kommentar!!



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits